A legnépszerűbb német designerek
Alábbi cikkünkben olyan német tervezőket illetve egy olyan parfümházat szeretnénk bemutatni, akik az illatszerek piacán (is) kiemelkedő eredményeket értek el kiváló teljesítményükkel, kompromisszumot nem ismerő üzletpolitikájukkal, mindig a célközönség igényeire koncentrálva és a tökéletességre törekedve. Azaz profik a javából.
A mindig elegáns HUGO BOSS
Az itthon is jól ismert Boss márkanevet manapság legtöbben a kiváló minőségű parfümökhöz kötik, pedig a cég portfóliójában alapvetően férfi-, női- és gyermekruházat, lakberendezési kollekció épp úgy szerepel, mint illatszerek. Hugo Boss 1924 óta töretlenül a magabiztos közönséget célozza meg, olyan vásárlókat, akik pontosan tudják, mit akarnak. A modern stílustól a kifogástalan kivitelezésig a márka a legkényesebb ízlésnek is megfelel. Hugo Boss munkatársai szerte a világon a mai napig, minden részletben a tökéletességet helyezik előtérbe. Az ívelt formák, a játékos részletek vagy a dísztárgyak tabunak számítanak a cég tervezőinél.
Amennyiben uniszex parfümöt keresnénk a márkától, tegyünk le róla. A cég szigorúan különbséget tesz hölgyek és urak számára készült illatok közt. Többek közt 1985-ben megjelenő első illatuk, a Boss Number One , valamint az 1998-ban indított Boss Bottled kollekció összes darabja férfiaknak szignált parfüm. Ez utóbbi sorozat illatai jellegzetes, dinamikus és tiszta aromájuk miatt a legsikeresebb, legtöbbet eladott Boss parfümök (2022 február közepén jelent meg a Bottled család legújabb tagja, a Boss Bottled Marine).
Ami pedig a hölgyeket illeti: a bevált klasszikusok, úgymint a Boss Orange vagy a Boss Femme (valamint ezek flankerei) az eladási listák élén szinte oda vannak ragasztva a dobogóhoz évek óta, pedig akad utánpótlás bőven: a Boss Ma Vie, The Scent for her vagy legfiatalabb, Boss Alive kollekciókra sem lehet panasz, legyen az friss gyümölcsös, édes, fás vagy virágos kompozíció. Hugo Boss nem spórol a reklám-marketing kiadásoknál sem: Gerard Butler, Ryan Reynolds, Gwyneth Paltrow, Sienna Miller és Chris Hemsworth is arcát adta már egy-egy Boss illathoz, hogy csak néhány hírességet említsünk, a teljesség igénye nélkül.
A vidám ESCADA
Az Escada cég egy bajnok versenylóról kapta nevét, amelyre a céget alapító Ley házaspár 1976-ban fogadott… és nyertek! Margaretha, a manökenből lett divattervező a ragyogó színek és kelmék szerelmese, és férje Wolfgang, a zseniális üzletember alapították és juttatták a divatvilág csúcsára az Escada céget. Az Escada Beaute-t 1990-ben hozták létre, amikor kiadták első illatukat az Escada Margareta Ley parfümöt. 1993-ban elindították a szezonális, limitált kiadású parfümök hagyományát, mely tipikus Escada-jellemzővé vált az évek során, a cég azóta minden évben jelentkezik egy speciális nyári kollekcióval. A kezdetektől fogva az édesebb, fiatalos, gyümölcsös-virágos illatjegyeket részesítik előnyben egy-egy parfüm megkomponálásánál, ezért érthető az a törekvés – melyet sokan támogatnak és szorgalmaznak -, hogy egy új illatcsoport szülessen: a gyümölcsös, és azon belül a gyümölcsös-virágos csoport.
Az idei nyári kollekció első tagja már megérkezett, a Cherry In Japan nevet kapta, mely Japán népszerű és híres virágának, a cseresznyevirágnak legromantikusabb oldalát mutatja be. Friss, pezsgő akkordok nyitnak az elmaradhatatlan jázmin szirmokkal kombinálva, amelyek az addiktív tonkababbal végül összeolvadnak. A Cherry In Japan parfüm valóban egy gyönyörű, japán kert illatát idézi a fuksziától-fehérig színezett, klasszikus Escada üvegben. Nem csak maguk az illatok, hanem azok színpompás, elegáns vagy éppen vidám csomagolása is figyelemre méltó. Kedvünkre válogathatunk mind hétköznap, mind jeles alkalmakkor viselhető Escada parfümök közül, nem véletlen, hogy hírességek is előszeretettel választják az Escada illatokat.
A minimalista JIL SANDER
Mint oly sok tervezőnek, Jil Sandernek is fő profilja a divat, viszont eddig megjelent, közel 90 különböző illatával semmiképp nem elhanyagolható szereplő az illatszerek piacán sem.
1979-ben, mindössze 1 évvel saját divatcége megalapítása után már piacra dobta a Woman Pure parfümöt és azóta nincs megállás. Jil Sander No.4 (1990) illata a tiszta nőiesség és abszolút életöröm üvegbe zárva, a Style eau de parfum (2006) pedig nevéhez méltóan az utánozhatatlan, megismételhetetlen, egyedi stílust képviseli. Mind a No.4., mind a Style megjelenésének évében valóságos hype-cunamit indított el, de bestseller, időtálló ikonná nőtte ki magát a Sun sorozat összes tagja, és hasonló sikereket könyvelhet el az Eve, a JIL és a Simple Jil Sander kollekció is. Napjainkban is kapható illatokról beszélünk, ami a világ jelenlegi pörgése és változása mellett nem elhanyagolható tény. (Érdekesség: néhány évig a No.4 és a Simply parfümök hiánycikknek számítottak, csak aukciós oldalakon, magánszemélyektől lehetett hozzájutni, így csillagászati összeget kértek értük – jelenleg újra elérhető mindkét illat kereskedelmi forgalomban is.)
Semmi sallang, semmi csicsa, semmi felesleges körítés: letisztult, nemesen elegáns, néha klasszikus, máskor hihetetlenül egyszerű csomagolású, ám rafinált parfümök sora jellemzi Jil Sander parfüm-pályafutását, csalódásra kevés az esély. A Jil Sander parfümök rajongói tábora szilárd és állandó, a német Fragrance Foundation nem véletlenül ítélte oda a tervezőnek a tiszteletbeli Oscar-díjat az illatalkotás terén elért eredményeiért.
Az origi, azaz a HOUSE OF 4711
A híres 4711 Eau de cologne története 1792-ben kezdődött Kölnben, a Glockengasse 4711.számú házban található pici üzlethelyiségben (innen a név). A 4711 Eau de cologne az azóta eltelt időben jó néhány reformon átesett már és valószínű, hogy az eredeti alapanyagokat néhol szintetikussal helyettesítik, de a 4711 kölni mindvégig megmaradt klasszikus, könnyed, természetes és uniszex illatszerként – pedig manapság sokszor és sokan bélyegzik „nagyisnak”, hogy csak egyet említsünk a szalonképes, negatív jelzők közül. Elismerjük: nem trendi, nem bulizós-csajos-csajozós illat, azonban vegyük figyelembe a kölni „életkorát” és azt, hogy annak idején milyen igények szerint alkották. Ehhez képest, majd 230 év után még mindig büszkén tartja magát, a parfümériák kínálatából nem hiányozhat és ebből következik, hogy a mai napig keresik a vásárlók.
De nézzük, hova fejlődött a patinás House of 4711 és vele együtt az örök 4711 Eau de cologne az elmúlt 230 év alatt: mindenképpen említésre méltó az 4711 Acqua Colonia kollekció, melynek darabjai általában virágok, egzotikus gyümölcsök és aromás növények kombinálásával készülnek. Ilyen például a 2021-es Bamboo & Watermelon és a Goji & Cactus Extract vagy az egészen friss kiadású, 2022-es Starfruit & White Flowers A 4711 Remix Cologne Collection és a 4711 Floral Eau de cologne Collection is tartogat meglepetéseket, korunk igényeinek, ízlésének abszolút megfelelő, komfortos, vagy épp ellenkezőleg: különleges, szinte niche minőségű illatokat kapunk pénztárcabarát áron. Aki semmiképp nem érzi magáénak a klasszikus 4711-es anyaillatot, annak is azt javasoljuk, hogy ne zárkózzon el kategorikusan a márkától. A fent említett kollekciók 1-1 illatával mindenképpen megéri próbát tenni.
Figyelmébe ajánljuk további blog bejegyzéseinket parfümös témában
«Parfümök és kultúrákLegmenőbb tavaszi illatok 2022»