Díjnyertes parfümök 2019 - FIFI AWARDS 3.
THE FRAGRANCE FOUNDATION AWARDS 2019 (USA)
Ahogy a filmvilág nagyjai, úgy minden évben az illatgyártók és -forgalmazók is megrendezik saját Oscar-díj átadó ünnepségüket. Amikor 1973-ban Annette Green, a Fragrance Foundation akkori elnöke kitalálta az illatok legjobbjainak ünnepét, nem gondolta, hogy ezzel egy évről évre ismétlődő, nagy várakozást megelőző és nagyon szép hagyományt teremt. A FIFI díjak, díjazottak világszerte a kiválóság és a globális illatipar szimbólumai. 1993 óta az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban is megrendezik az év legjobb férfi és női illatainak díjátadóját.
Jelen összeállításunkban a 2019-es amerikai Fragrance Foundation díjazottjait mutatjuk be:
Az év illata – női luxus kategória
TOM FORD – LOST CHERRY (2018)
Vadcseresznye, likőr, keserűmandula és egy sztártervező = garantált siker. Ahogy a tavalyi évben, idén sem távozott üres kézzel a FIFI díjátadóról Tom Ford: luxus kategóriában LOST CHERRY illatának ítélte oda az első helyet a szakmai zsűri.
A siker persze Tom Ford ölébe sem az égből pottyant: tehetségének, kreativitásának, kitartó, kemény munkájának köszönheti, hogy immár nem csak a divat, hanem a parfümök világában is elismert névnek számít.
A 2018-ban megjelent, virágos-gyümölcsös-gourmand parfüm frissítő gyümölcsös fejjegyei után az illatos virágok következnek, a leszáradásban pedig fás és balzsamos jegyek veszik át a szerepet, a jól ismert „tomfordos” füstös, picit maszkulin beütéssel – tehát férfiak is nyugodtan tehetnek vele egy próbát. Rendkívül tartós, kontrasztos illat, mely ártatlan egyben szexi: játékos, édes cukorkás ugyanakkor mély és ínyenc. Csábító kettősség, titkokkal teli utazás, ravasz, mégis rendkívül harmonikus illat.
Az év illata – női designer (prestige) kategória
JO MALONE – HONEYSUCKLE & DAVANA (2018)
Az Estée Lauder cégcsoporthoz tartozó Jo Malone parfümház hölgyek számára készült illata szintén rangos elismerést kapott: designer (prestige) kategóriában találták a legjobbnak, mely az édes-virágos parfümök kedvelőinek bizonyára nagy kedvence lesz. Jo Malone legtöbb parfümjét úgy alkotja meg, hogy azok egymással kompatibilisek legyenek, azaz rétegezni, kombinálni lehet illataikat, a Honeysuckle & Davana azonban önmagában is megállja a helyét. A szívjegyben található friss rózsa és mézes lonc dominanciáját az aromás-gyümölcsös Davana (üröm) élénkíti, melyet végül a fák-mohák melegsége csillapít le.
Jo Malone 2018-as győztes illata a napsütést, langyos szelet, zöld réteket és illatos virágokat idézi – brit stílusban, Anne Flipo parfümőr által megálmodva.
Az év legnépszerűbb illata
ARIANA GRANDE – CLOUD (2018)
Ariana Grande énekesnőt nem kell bemutatnunk, úgy tűnik, hogy népszerűsége töretlen nem csak saját műfajában, hanem az általa prezentált illatok terén is, ugyanis 2018-ban kiadott Cloud parfümje nyerte a legnépszerűbb illat megtisztelő címet. A mai trendbe illeszkedő édes, azaz virágos-gyümölcsös-gourmand kompozíciót rejt a játékos-kedves design (a felhők tartják az üveget), elsősorban a huszonéves korosztályt megcélozva.
Clement Cavarry parfümőr a praliné, tejszínhab, vanília orchidea és kókusz illatjegyekhez levendulát, gyümölcsöket és fás jegyeket is adott, melyek egy pici csavart és merészséget visznek a szívjegyek elsöprő édességébe, ez a „felhő” így lesz igazán kellemes, bohókás és szerethető.
Az év legnépszerűbb női illata - a vásárlók szerint
valamint, az év közösségi médiakampánya
MARC JACOBS – DAISY LOVE Eau de Toilette (2018)
Marc Jacobs „DAISY’ kollekciójának darabjai sem veszítenek fényükből: évről évre szívükbe zárja a vásárlóközönség szinte valamennyi, újonnan megjelenő flankert. Nincs ez másképp a 2018-ban megjelent Daisy Love EDT-vel sem. A design a megszokott, Marc Jacobs által tervezett margaréta-kupakos üveg, az illat maga pedig – csakúgy, mint a 2007-ben megjelent anyaillat - Alberto Morillas mesterparfümőr alkotása.
A virágos-gyümölcsös-pézsmás parfüm különleges összetevője a fejillatban található mocsári hamvas szeder, más néven törpemálna, mely Finnország legértékesebb gyümölcse, amit Lappföld aranyának is neveznek, ugyanis Közép- és Észak-Finnország mocsaraiban és sűrű erdeiben él, tehát nehéz megtalálni és hozzáférni is, így betakarítása nem könnyű.
A Daisy Love EDT addiktív, sziporkázó illat, melyet Marc Jacobs nem titkoltan fiatalok számára tervezett, és idén két díjjal is jutalmazták.
Figyelmébe ajánljuk további blog bejegyzéseinket parfümös témában
«Miért szűnnek meg az illatok?A NICHE parfümök, és ami mögötte van!»