Gucci-ház, múlt és jelen!

A szokásosnál is nagyobb reflektorfény irányult a fényűző, olasz Gucci divat házra Ridley Scott 2021-ben bemutatott megdöbbentő, valós eseményeken alapuló mozifilmje nyomán, mely Maurizio Gucci-nak, a Gucci-ház örökösének meggyilkolását és annak szövevényes hátterét dolgozza fel. A nagyívű mozi betekintést ad a családi birodalom tündökléséről és hanyatlásáról. Szerelem, féltékenység, adócsalás és végül egy megdöbbentő gyilkosság. Nincs a világon olyan író, aki izgalmasabb módon írta volna meg a valóságban, az élet által írt, érzelmekkel teli forgatókönyvet.

 

A House of Gucci (Gucci-ház) című drámában olyan sztárok vállaltak szerepet, mint Al Pacino, Lady GaGa, Salma Hayek, Jeremy Irons vagy akár Jared Leto, aki egyébként a neves divatház több reklámkampányában is látható.

 

Napjaink egyik meghatározó luxus-divatcége, első üzletét 1923-ban Firenzében nyitotta meg Guiccio Gucci irányításával. A vállalkozás fő profilja egyedi bőrtermékek gyártása és lovasnyergek készítése volt. Az alapító kivételes üzleti és divatérzékét jól mutatja, hogy a második világháború utáni években a nyersanyaghiánnyal küzdő Gucci cég, egy forradalmi és később levédetett tervezési bravúrral, könnyen elérhető bambusszal helyettesítette a bőrt táskái fogantyúján. Az esztétikus és ikonikus kiegészítővel stílust teremtett, a bambusz kiegészítő napjainkig jelen van a Gucci néhány kollekciójában.

Hosszú fennállásának során többek között olyan hírességek viselték a divatház luxus kreációit, mint Brigitte Bardot, Jackie Kennedy Onassis, de II. Erzsébet királynő is, még hercegnő korábban több ízben a Gucci divatház kreációiból választotta ki öltözetét.

 

A gyilkossági botrányból főnixmadárként újraéledő divatcég évtizedeken átívelő története igen fordulatos, sikerekkel és botrányokkal tűzdelt. Az idők során a divatvilág meghatározó szereplőjévé vált a Gucci-ház, melynek szakmai irányítását hosszú időn át nagy sikerrel, Tom Ford, később Frida Giannini irányította. Utódja a kissé különc, de annál kreatívabb Alessandro Michele lett, aki egy más, „geek chic”-nek nevezett, szeszélyesebb esztétikát vezetett be, melynek nyomán a luxus divatcég arculata némileg módosult. 2023 óta Sabato De Sarno irányítja a kreatív munkát, akinek nem titkolt célja az elfeledett Gucci értékek, esztétikák újra értelmezése, modernizálása. A jól ütemezett stílusbeli váltások gazdasági szempontból is megfelelő döntésnek bizonyultak, a megtépázott hírnevű divatház sikere továbbra is megkérdőjelezhetetlen.
 

A Gucci első illatkompozíciója a Gucci No.1, 1974-ben került az üzletek polcaira. Guy Robert virágos,zöldekkel és aldehidekkel tűzdelt gyönyörű, időtálló és gazdag illatkompozíciója nagy sikert aratott.

Minden Gucci illatkompozícióról elmondható, hogy sajátos hangulatot teremt, melyet a luxus és az egyediség, valamint az innováció csodás fúziója lengi körül. Az illatokat a világ legnevesebb parfümőrei alkottak tökéletesre, amelyek népszerűsítéséhez, az évek során rendre, világhírű művészek és modellek adták arcukat.

 

A Michael Almairac által 1999-ben megkomponált Gucci Rushegyike a legizgalmasabb Gucci által kiadott kompozícióknak. A Rush impulzív és modern, gyümölcsös illat nőknek, mely szinte függőséget okoz. Aki egyszer megérzi a gazdag és nőies illatkompozíciót szerelembe esik általa, vallják az alkotók. A kihívó, mégis elegáns és a keleties felütéseket sem nélkülöző Rush indításban a zamatos őszibarack gyümölcsös aromája, valamint a kaliforniai gardénia és az afrikai frézia csodás elegye jelenik meg. A szívzónában a fűszeres koriander, az illatos damaszkuszi rózsa és a nőies jázmin dominál.  A lezárás sem klasszikus, a pacsuli és a natúr vanília erőteljes párosát a vetiver megnyugtató fás, enyhén füstös aromái adják. Az illat csomagolása is figyelemreméltó és kissé szokatlan. A videokazettát formáló piros palack a kilencvenes évek életérzését tükrözi. A reklámkampányban a különleges, érett szépségű, lengyel modell, Malgosia Bela látható.

 

Egy misztikus és játékos utazásra csábít Honorine Blanc 2021-es alkotása a csodás, aromás Gucci Flora Gorgeous Gardenia, mely a maga nemében igazi remekmű. A nőiesség és a szépség esszenciájaként aposztrofált alkotás a 2012-ben kiadott illat újra hangolása. Az izgalmas kompozíció gyümölcsös nyitánya a körte és piros bogyós gyümölcsök, valamint a mandarin friss és zamatos elegyével nyílik meg. A szívjegy virágesőt hoz, a fehér virágok, a gardénia és a jázmin nőies elegye szépen olvad egybe a korábbi, gyümölcsös aromákkal. Az izgalmas, játékos lezárást a barnacukor és a pacsuli szokatlan elegye kínálja. A szépséget, a ragyogást és az életörömöt egyesítő Gucci Flora Gorgeous Gardenia reklámkampányához a tehetséges énekes és színésznőt, Miley Cyrus-t szerződtette a Gucci divatház.

 

Aurélien Guichard alkotása a Gucci Guilty a Gucci divatcég egyik legkeresettebb illata. Az 2010-ben kiadott illatkompozíció merész, játékos és csábító is egyben. Az első érzetre könnyednek tűnő illat cseppet sem egyszerű, több dimenzióban működik, szépen felépített kompozíció. Tiszta, nőies és felvállaltan, pimaszul csábító. A friss kezdést a rózsaszín bors, a mandarin és a bergamott üde elegye hozza, ami szépen olvad a szívzóna gyümölcsös, őszibarack, fekete ribizli valamint a virágos, orgona és jázmin fúziójába. A lezárásban a játékos pacsuli, a melegséget adó borostyán és vanília, valamint a fehér pézsma érzéki jegyei tűnnek fel. A 2012-ben bemutatott reklámkampány arcaként Chris Evans oldalán a gyönyörű Evan Rachel Wood, amerikai énekes és színésznőt láthattuk.

 

A 2019-es kampány lényegesen szürreálisabb világba visz minket Jared Leto, valamint a többszörös platinalemezes énekes-dalszerző, Lana Del Rey főszereplésével a Glen Luchford által forgatott kampányában. A 60-as évek hangulatát hozza, a ma igen népszerű vintage miliőben, modern felfogásban forgatott video, mely a szerelem és a boldogság szabad megélésére biztatja a nézőt.

A 2023-as kampány egy merészebb arcát mutatja a Guility-nek. Az újra gondolt változat a sötét szilva akkordjaival és a mandora, valamint a pacsuli tónusosabb jelenlétével jelenik meg. A Grammy-díjra jelölt zenész A$AP Rocky, a Golden Globe- és Emmy-díjas színésznő, Julia Garner, és Elliot Page színész, rendező főszereplésével bemutatott új kampány az önelfogadás, a barátság és a szabadság fontosságát hangsúlyozza.

 

A nőiességet ünnepli, egy másik, a Gucci-ház által megalkotott csodás, intenzív illatkompozíció a Gucci Bamboois, melyet 2015-ben Alberto Morillas keltett életre. A virágos-fás elixír egy réteges, összetett illat, mely a sokoldalú, nyitott, magabiztos és nőies hölgyek kecses, kifinomult illata. A modern illat indításában a fanyar, citrusos jegyekkel tűzdelt bergamott jelenik meg. A szívzóna finom virágos jegyekkel bír, a Casablanca liliom, az ilang-ilang és a narancsvirág kényeztetik érzékeinket. A nőies kompozíció lezárásában a szantálfa, a tahiti vanília és a borostyán szép, harmonikus hármasa találkozik. A Gal Gadot színésznő által népszerűsített Bamboo, art- deco stílusú csomagolása is igazi képzőművészeti élményt nyújt. A vizuális élményt a lágy és kontrasztos vonalak találkozása és a szépen kidolgozott különleges, kissé szokatlan, ám nagyon esztétikus ezüst kupak finom harmonikus együttese kínálja.
 

Alessandro Michele kreatív elképzelései alapján, a csodás parfümőr Alberto Morillas egy újabb gyöngyszemet alkotott meg. A Gucci Bloomegy életre keltett képzeletbeli virágoskert, ami láthatatlan, mégis érezzük, hogy jelen vannak az energiái, ahogyan azok a hölgyek is ragyognak, virágként tündökölnek, akik ezt a csodás illatot magukon viselik. Az inspiráló illat elsősorban a fiatal, a stabil önismeret felé lépkedő, kifinomult hölgyeket célozza meg.   

 

A minőségi, magas koncentrációjú természetes összetevők adják a Bloom igazi vonzerejét. Az indiai tubarózsa és a jázmin aromái fonódnak össze az érzéki íriszgyökér jegyeivel. Érdekesség, hogy a Gucci Bloomban jelent meg először a Rangoon Creeper névre hallgató növény, melynek gyümölcsös, kissé fanyar, mégis enyhén púderes jegyei markánsan vannak jelen. A nagy sikerű kompozíciót egyszerű, nőies, vintage stílusú, rózsaszín flakonba zárták az alkotók. A reklámkampányhoz az évek során olyan tehetséges és karizmatikus hölgyek adták az arcukat, mint Dakota Johnson, Anjelica Huston, Florence Welch, Jodie Turner-Smith, valamint Susie Cave.

 

A luxus divatház illatkompozícióinak száma napjainkra jóval száz felett jár. A csodás illatok, ahogy a divatcég minden terméke egyedi, igényesen megalkotott és magában hordozza a Gucci divatház olykor provokatív, mégis lenyűgöző stílusát.A két egymásba fonódó csillogó G betű, mely először 1947-ben volt látható a termékeken, még ma is állócsillagként ragyog a divatvilág képzeletbeli égboltján.

loader
Facebook Instagram