Hódít a vegán szemlélet a szépségiparban is...
Mi a közös Nicole Kidman-ben, Lady Gaga-ban, Kylie Jenner-ben, Harry Styles-ban valamint Scarlett Johansson-ban? Azonkívül, hogy mindannyian népszerű A kategóriás sztárok, gyönyörűek és tehetségesek az, hogy mindannyian saját vegán kozmetikai termékcsalád büszke tulajdonosai, résztulajdonosai.
Évek óta megfigyelhető jelenség, hogy egyre nő azon vásárlók köre, akik, amikor kozmetikai termékeket, illatszereket, vagy akár parfümöket választanak, a vegán termékeket részesítik előnyben. A vegán életszemlélet egyre nagyobb teret hódít és legtöbbünk leginkább a táplálkozási szokásokkal kapcsoljuk össze, de a vegán életmód sokkal több ennél. A kereslet a vegán termékek felé, amely akár etikai, akár egészségügyi szempontból is nyeri a motivációt, mindenképpen és minden szinten új kihívást jelent a piacgazdaság szereplőinek.
Míg Nicole Kidman a Vegamour Hair Wellness nagyköveteként számos jótékonysági eseményt segít, addig Lady Gaga a Haus Labs dekor kozmetikumát gyártó cég tulajdonosaként a profitból egy, a fiatalok mentális egészségéért küzdő alapítvány nagyvonalú támogatója. Scarlett Johansson esetében a nagyon sikeres „The Outset” kozmetikai cég társtulajdonosaként a cég megalapításakor a humanitárius alapítványok támogatása mellett az emberek egészsége és bolygónk megmentése volt a fő motiváció. Harry Styles hatalmas népszerűségét jó célra használva a mindkét nemnek opciót kínáló Pleasing névre keresztelt márkájával állt be a vegán kozmetikai termékeket gyártók sorába. A kiváló minőségű vegán dekor kozmetikumokat és körömlakkokat kínáló termékek, kegyetlenség-mentes gyártási eljárással készültek. A mindkét nemnek termékeket kínáló Pleasing a bevételből non-profit szervezeteket támogat.
Fontos tisztázni, hogy pontosan mit is nevezünk vegán kozmetikai terméknek. A megfelelő termék kiválasztása elött szintén érdemes különbséget tenni a bio kozmetikumok, illetve a natúr kozmetikumok között is.
A natúr kozmetikumok esetében a termékek előállításához kizárólag természetes eredetű alapanyagokat használnak fel, mely lehet növényi és állati is (csak élő állatból kinyerve, mint például a méhviasz), azonban semmilyen körülmények között sem tartalmazhatnak mesterséges adalék, illat, valamint színanyagokat.
Bio kozmetikumnak a meghatározott arányban kizárólag ellenőrzött biológiai gazdálkodásból származó összetevőket tartalmazó kozmetikai terméket nevezik, amely összetevőket szintetikus növényvédőszerek és műtrágya nélkül termesztettek.
Abban az esetben, amikor egy termék vegán jelöléssel ellátott, az semmiképpen sem tartalmazhat állati összetevőt, és természetesen állatokból nyert semminemű összetevőt sem.
A parfümpiacon is jól látható a vegán illatok terjedése. Az igazi klasszikusnak számító 4711 is ezt a vonalat erősíti, de ezen a népszerű terméken túl is számos meghatározó divatház kínálatában jelen vannak trendi vegán kompozíciók. A méltán népszerű Calvin Klein - CK Everyone Eau de Toilette változata is ilyen és mindkét nem részére kiváló választást jelenthet. A fiatalos, citrusos, aromás illat indításában a narancsolaj, míg a szívjegyben a vízi tónusok és a kék tea jegyei bontakoznak ki. A szép lezárást a cédrusfa és a borostyánakkordjainak köszönhetjük.
A Chloe kínálatában is több vegán illatkompozíció szerepel. A Chloé Rose Naturelle Intense például egy csodálatosan megkomponált intenzív, fás illat, mely a bergamott, a lágy, nőies rózsa, a tölgyfa, a szantál, valamint a tiszta cédrus csodálatos harmóniájára épül. De megemlíthetjük a magával ragadó illatot, a szabadság érzését magában hordozó, többek között a datolya, a ringlószilva, a virágos jázmin és a frézia jegyeivel játszó gyönyörű elixírt a Nomade Naturelle-t is.
A fiatal korosztályra nagy hatással lévő, sokoldalú művészek is sorra köteleződnek el a vegán ideológia és a tudatosan vegán termékek megalkotása mellett. Billie Eilish Eilish nevű illata és az igen népszerű Ariana Grande több kompozíciója köztük a körte, az ambrette, a különleges íriszgyökér, a nőies rózsa vaníliás alapon nyugvó játékos elegye a God Is A Woman szintén vegán vonalat erősítve sok fiatalnak mutat utat egy új, környezettudatosabb gondolkodásmód felé. A trend jól látható és az is, hogy nem divathóbortról van szó. A szépségiparba vegán vonalon folyamatosan kapcsolódnak be újabb és újabb hírességek, akik népszerűségük által széles körben népszerűsítik környezettudatos és a vegán ideológiát.
Figyelmébe ajánljuk további blog bejegyzéseinket parfümös témában
«Földes karakterű parfümök a szabadbanA tudatosan exkluzív életmód megteremtése a mindennapokban»