Versace Eros, a szerelem és a vágy elixírje

Minden idők egyik leghíresebb divat és jelmeztervezőjének, Gianni Versace-nak a neve, az 1997-ben bekövetkezett halálát követően is szépen cseng a divat világában és a divatot szeretők körében. A merész színvilágáról és mintáiról, valamint a különleges anyagok és textúrák bátor használatáról ismert Versace kollekciók, a Mester halálát követően is, méltóképpen viszik tovább a néhai Gianni Versace szellemiségét, művészetét.Az olasz designer munkássága és alkotásai a mai napig inspirálóan hatnak és a Versace divatház, köszönhetően az örökösök elkötelezett munkájának, meghatározó művészi és gazdasági szereplője a divat és a szépségiparnak.

 

 

Az 1978-ban Gianni Versace által alapított vállalkozás alkotásainak arculatát a görög és a római mitológia ihlette. Versace művészetére nagy hatással volt mindemelett az amerikai popkultúra egyik legnagyobb alakja, Andy Warhol is.

 

Az első Versace illat, a Gianni Versace for Women, 1981-ben került az üzletek polcaira. Napjainkra több, mint 80, különböző stílusú és hangulatú illatkompozíciót jegyez a Versace divatcég.  A divatház arculatának megkerülhetetlen eleme az erotika, az érzékiség, mely hol kisebb, hol nagyobb mértékben van jelen a neves olasz divatház illatkompozícióiban. Nincs ez másképp az egyik legnépszerűbb Versace férfiillat, az Eros esetében sem, mely a szerelem istenének nevét viseli. A 2012-ben debütáló, férfias kompozíció erőt, érzékiséget és végtelen szenvedélyt sugároz.  Aurélien Guichard parfümőr alkotása egyesíti a fás, keleti és friss jegyeket, a csábító kompozíció megidézi Eroszt, a szerelem görög istenét.

 

Az alkotók a kompozíció megalkotásánál semmit sem bíztak a véletlenre, a gondosan kiválasztott összetevők magukban hordozzák a férfiasságot, az érzékiséget és az erőt. A szerelem esszenciájának is aposztrofált Eros nyitányában a frissítő olasz citrom és a mandarin aromái mellett a hűs mentaolaj és a zamatos kandírozott alma jegyeit üdvözölhetjük. A szívzónában a muskátli és a zsálya fúziója mellett a borostyán akkordjai csendülnek fel. A lezárásban a madagaszkári vanília jegyei mellett a cédrus hűs aromái és a vetiver, valamint a tölgymoha földes, fás, zöld jegyei találkoznak.

 


Az illathoz tartozó olykor teátrális, bár kétségkívül a Versace divatház arculatába tökéletesen beleillő reklámkampányban, a divatszakma krémje kapott lehetőséget kreativitása kibontakoztatására. Az alkotók Mert Alas-t és Marcus Piggott-ot sztárfényképész duót kérték fel a képi anyag elkészítésére. A vonzó illat arca pedig a népszerű, amerikai férfi modell, Brian Shimansky lett. Kevesen tudják, hogy a jóképű, tökéletes külső adottságokkal bíró fiatalember, miközben nagy figyelmet fektet az egészséges táplálkozásra és életmódra, a kétkezi munkát sem veti meg.  A nagy divatházak által rendre szerződésekkel ostromolt, tökéletes külsejű Brian Shimansky kezei közül csodás bútorok kerülnek ki, asztalosként is tevékenykedik.

 

Donatella Versace nem rejtette véka alá lelkesedését a csábító illat vonatkozásában és a Versace márka DNS-ének aposztrofálta a „isteni” Eros-t. A divatház vezetője szerint az Eros-ban minden benne van, amit a Versace szellemiségében képvisel. Jelen vannak a görög motívumok és stílusjegyek, a csodás összetevők, valamint a türkiz üveg, melybe a szerelem elixírjét zárták.  Az arany díszítéssel és az elmaradhatatlan medúza szimbólummal bíró türkiz flakon a szépséges, alkotói ihletet adó Földközi-tengert szimbolizálja.

 

Az „Isteni Elixír” a szerelmet és a vágyat hozza közel, teszi kézzelfoghatóvá. Az Eros, mely magabiztossággal és önbizalommal tölti fel viselőjét, az erős és határozott férfi ellenállhatatlan, éteri illata.

 

 

loader
Facebook Instagram