Parfüm jellemzői - Zegna - Uomo Absolute
Megjelenés éve: |
2014 |
Típus: |
eau de toilette |
Illatcsalád: |
aromás-fás |
Összetétel: |
bergamott, citrom, kardamom, menta, cédrus, vetiver, zsálya, Hedione, ámbra, vanília, fás jegyek, pézsma |
Megjelenés éve: |
2014 |
Típus: |
eau de toilette |
Illatcsalád: |
aromás-fás |
Összetétel: |
bergamott, citrom, kardamom, menta, cédrus, vetiver, zsálya, Hedione, ámbra, vanília, fás jegyek, pézsma |
Zegna márkáról
A divatház története Olaszországban kezdődött, a piemonti Alpok lábainál, ott, ahonnan a Zegna család származik; a felmenők sora azóta is arról a helyről meríti életerejét, bármerre vetődnek a nagyvilágban. Négy generáció tettvágya nyomán a hajdani kis posztómalom a világvezető férfi luxusszabászatává nőtte ki magát. Ermenegildo Zegna mindössze húszéves volt, mikor átvette édesapja textilvállalkozását az észak-olaszországi Trivero falujában. 1910-ben három szövőszékkel kezdte pályafutását, majd megépíttette a lanificót, azt a gyapjúmalmot, mely töretlenül viseli az alapító nevét napjainkban is. Akkoriban Anglia és Skócia uralta a textilpiacot, de a fiatal vállalkozó fokozatosan átvette a vezető szerepet. Kifogástalan minőségű alapanyagai, modern gépei, korszerű technológiái és egyedi designjai rövid időn belül saját malmára hajtották a vizet, így 1938-ra már több mint negyven országba áramoltak a Zegna felirattal díszített „úri” ruhák.
A férfiak nagy örömére és elégedettségére ma már az egész földkerekséget végighálózza a kis olasz gyapjúszál, és viselőit az öltözködés kimagasló és páratlan élményével ajándékozza meg. 1960-ig tiszta textíliát állítottak elő és exportálták, majd ebben az évben kezdték el a férfiruházat tervezését és gyártását. Ezzel a Zegna márka, mely akkorra már a legkiválóbb szövetet jelentette, még magasabb szintre emelkedett. S milyen igazuk volt, hiszen ha már megszőtték gyönyörű anyagaikat, miért ne formálhatták volna rá hús-vér emberekre, hogy azok magukra ölthessék a hamisítatlan itáliai vonalvezetésű öltönyöket, ingeket, cipőket és egyéb kiegészítőket?! Ermenegildo fiaival, Aldóval és Angelóval együtt belefogott a méretre készített öltönyök gyártásába.
A hetvenes években megépítették Svájcban, Ticinóban gyárukat, ahol azóta is rendíthetetlenül szabják-varrják az üzleti és félhivatalos alkalmakra szánt öltönyeiket. Ma ez a részleg kilencszáz embert foglalkoztat és nagy elismerést élvez magas rangú szolgáltatásai miatt. Azóta további termelőüzemeket nyitottak Spanyolországban, Svájcban, Törökországban és Mexikóban is. Szinte minden jelentősebb nagyvárosban üzleteik nyíltak – köztük Budapesten is.
Jelenleg az unokák, Ermenegildo és Paolo Zegna szövik tovább nagyapjuk álmát, azt az álmot, mely a férfiakat méltósággal, nemességgel és tekintéllyel burkolja be. Zegna-öltönyt viselni több mint egy ruhadarab felvétele: mintha ez által ősi értékeket magukban hordozó atmoszférát is magunkévá tennénk. Olyan értékek auráját, melyet egy század eleji család örökített át fiúról fiúra, a mívesség és szorgalom tradícióját.
Természetesen ők se maradtak adósok azzal, hogy illatba foglalják életérzésüket, ezzel is szimbolizálva ruháik stílusát. Az Essenza Di Zegna kompozíciója olyan üvegbe van beletöltve, melynek kivitelezése is egy külön műremek. A csiszolt fémben található ellipszis alakú monolitba gravírozták bele a parfüm nevét. A Z Zegna parfüm illatvilága méltó esszenciája és folytatása az első férfiparfümnek. Összetevőiben a szicíliai ber-gamott, az új-guineai áfonya, a mirabell szilva, a ribizli, az irisz, a szegfűszeg, a fehérbors, a kasmírfa, a pacsuli és a tölgymoha meleg, fűszeres jegyei dominálnak. Mindkét parfümhöz elkészítették a hozzájuk illő kiegészítőket after shave, tusfürdő, hajsampon és szappan formájában.