Jennifer Lopez
Jennifer Lopez a latin pop énekesnő korábban nem tudta egy a lelkéből fakadó illattal megragadni a nőiességet. Elsőként 2003-ban azzal a Glow parfümmel lopta be magát sok hölgy szívébe, mely friss és tiszta illatával kényezteti a vágyakat és az álmok korlátlan szabadságát. A luxus illatszerek terén végzett munkásságát a Miami Glow, Love at First Glow és Sunkissed Glow, egzotikus illatkompozíciókkal folytatta 2009 elején. Nagyszerű hírek! 2010 február havában egy csodás alkotással jelentkezett Jennifer Lopez! Bemutatkozik a Blue Glow JLO, melynek virágos-aquás összetétele mesés év és évtizedkezdetet biztosít!
Amikor elmerülünk egy üveg Blue Glow Parfüm illatában, akkor a mély érzékiség és az indiai mangosztánfa misztikus világában érezzük magunkat.
Jennifer Lopez - vagy ahogy mindenki becézi, JLo - a latin pop-rock elsőszámú sztárja úgy szülőhazájában, mind Európában. A bronx-i születésű hölgy a Forbes magazin szerint mára a leggazdagabb, latin-amerikai felmenőktől származó hollywoodi sztár. Amikor 19 éves korában táncleckéket vett, aligha gondolhatta, hogy pályafutása során a legnagyobb sztárok közé fog emelkedni úgy zenei mind pedig színészi téren.
Több apró televíziós és videós szereplés (úgymint háttértáncos a New Kids On the Block egyik videoklipjében, raptáncos a Yo! MTV Raps tematikus műsorában) után karrierje az 1990-es évek első felében egy televíziós showműsor (In Living Colour) táncosaként indult be. Szerepelt Janet Jackson 1993-as That’s the way life goes című albumát promotáló világ körüli turnéban is. Első filmes főszerepét az 1997-ben forgatott önéletrajzi ihletésű Selena (Dalok szárnyán) című filmben kapta, melyért rögtön elnyerte az ígéretes tehetségű latin-ameikai filmszínészeknek járó ALMA díjat (melyet többek között Julio Iglesias és fia Enrique Iglesias ill. Shakira is elnyert).
Énekesnőként rögtön sikert aratott az első, On the 6 című, 1999-ben megjelent albumról kimásolt If you had my love című dallal, mely a Billboard 100-as lista élére került. Szintén erről az albumról kimásolt Waiting for Tonight pedig a legjobb 10-ig jutott az említett listán. Érdekesség, hogy az albumot – tekintettel az ígéretes latin-amerikai piacra – spanyolul is kiadták, melyen későbbi férjével énekelt duettet. A "No Me Ames" című dalt a 2000-es latin Grammy-gálán két kategóriában (legjobb popduó ill. legjobb vokális teljesítmény) is díjra jelölték.
Második albuma – mely a nem túl fantáziadús JLo nevet viseli – 2001 elején jelent meg és gyors menetelése (azonnal a Billboard 200-as lista legelejére jutott) egybeesett az ő főszereplésével forgatott Wedding Planner (magyarul: Szeretném, ha szeretnél) című film sikerével.
A korábbi lemezek remixei után a harmadik stúdióalbum a This Is me…Then címmel 2003-ban jelent meg – erről három kislemez jutott a Billboard 100-as lista csúcsának közelébe és maga az album is a lista 2. helyezettje volt. A lemez ’I’m Glad’ dalához készült videóklip a Flashdance film egyes jeleneteit kreálta újra, a szerzői jogok megsértése miatt pert vonva maga után.
Első színészi sikereit – ahogyan az a cikk bevezetőjében is olvasható - korábban érte el, mint a zenei pályafutásához kötődőket. A filmforgatással később sem hagyott fel és többek között olyan remekművek is születtek, mint a már korábban említett Wedding Planner, a Hölgyválasz (Shall we Dance) melyben a sármos Richard Gere partnerét alakította vagy a Mint kámfor (Out of Sigth) George Clooney oldalán, melyet Steven Soderbergh rendezett, és amelyért első ízben kapott latin ajkú színésznő 1 millió dollár feletti fizetséget. A szerepért második ALMA-díját is odaítélték a színésznőnek.
Sajnos az Angyali szemek (Angel Eyes) és a Most már elég (Enough) című filmek nem arattak sikert a nézők körében és a kritikusok sem nyilatkoztak róluk túlságosan hízelgően.
A 2010-ben forgatott Ilyen a formám (The back up plan) című romantikus vígjáték, melyet a szülési szabadság utáni visszatérésnek szántak, szintén nem talált fényes fogadtatásra a kritikusok körében. Úgy tűnik, hogy a magas gázsi nem jelent automatikus belépőt sem a magas nézettségű filmek klubjába, és a kényes ízlésű kritikusok tollát sem vezeti elnézőbben.
Parfümjei
Első parfümjét, a Glow-t 2002-ben dobta piacra, mely az Egyesült Államokban oly népszerű tisztaságillatok táborát erősíti, reklámszövege (’Friss. Szexi. Tiszta’) is eköré épült:
A 2003-ban útjára indított Still egy sokkal érettebb nőnek szól; promóciós szövegét az egyik slágerből kölcsönözték (’I’m still Jennifer Lopez1). Különlegesség volt az üveg nyakára illesztett fehér gyémánt(hatású) gyűrű, melyet ékszerként lehetett viselni.
A Glow sikerén felbuzdulva, annak több változata is megjelent az évek során. Elsőként 2005-ben a tengerparti érzést és szerelmes nyári estéket idéző - azóta már visszavont és csak nehezen hozzáférhető - Miami Glow, melynek kampányában erősen a ’szexi’ jelzőre helyezték a hangsúlyt.
Ebben az évben egy energetikusnak mondott illat is megjelent JLo portfoliójában, Live néven, az orr a méltán elismert Dominique Ropion volt. Az illat Jlo élet- és táncszeretét közvetíti felénk friss citrusok, édes ananász, vibráló piros ribizli, szuggesztív ibolya és meleg bázist nyújtó szantálfa, karamell és tonkabab segítségével.
A Live-vonalat két további illatban is feldolgozták, egyik a 2006-ban megjelent temperamentumos és dinamikus körtés-ámbrás Live Luxe, másik pedig az inkább télies hatású, gourmand jegyekkel (úgymint marcipán, szilva, vanília) gazdagon ellátott Live Platinum volt (2008-ból). Mindkettő limitált kiadás, ma már csak elvétve lehet rájuk bukkanni.
A Glow-vonal további darabjai (Love at first Glow, Glow After Dark, My Glow, Sunkissed Glow, L.A. Glow, Blue Glow) ugyan limitált kiadásként jelentek meg az évek során, az online parfümériákban azonban még fellelhetők. Jellemzően a virágos-gyümölcsös illatkategóriába tartoznak, a latin ízlésvilágot tükrözve. Kivételt képez a Jlo terhessége alatt komponált és 2009-ben piacra dobott My Glow, mely virágos-fás jegyei (levendula, lótusz, fehér rózsa, szantál, fák) Jennifer anyává válását jelképezik.
A 2008-ban komponált Deseo-t a művésznő saját kertje ihlette. A Coty munkatársai meghívást kaptak egy éjszakai sétára a mesebeli birtokra. Az itt inspirált pompás illatot egy csiszolatlan gyémántot formázó üvegbe töltötték.
Kivételes módon az illat férfiaknak szánt párját is elkészítették – a Deseo for men fás-aromás- illata a pontosan megfelel a latin-szeretőkről kialakult sztereotípiáknak: férfias (erről a dohánylevél gondoskodik), és buja, mint egy esőerdő.
Még ugyanebben az évben megjelent a Deseo Forevernevű változat, amelyet az eredeti illat lágyabb és könnyedebb verziójaként elsősorban az ázsiai piacra szántak. Az eredetivel azonos vonalvezetésű üvegcse világosabb színe is a könnyedebb kompozíciót hivatott tükrözni.
Legújabb kreációjában, a Love and Glamour-ban (megjelenési éve: 2010) az ő kérésére kapott a szantál illatjegy hangsúlyos szerepet – ezzel téve az illatot még szexibbé. Az üveg tervezője (Jon Dinapoli) pedig a vörös szőnyegen végigvonuló díva sziluettjét kívánta formába önteni.
"A flakon, a külső csomagolás és a reklámkampány megtervezése sokkalta könnyebb volt, mint magának az illatnak a megkomponálása" – mondta erről Lopez.
A parfümkiadáson túlmenően JLo számos más jól jövedelmező vállalkozást is magáénak tudhat. Étterem, saját filmes produkciós iroda, a nevét viselő ruhakollekció biztosítják a hölgynek a zenei és a filmes szereplések mellett az állandó jelenlétet a híradások celebrovatában.
Mindezek mellett JLo – nem feledvén a jómódúak társadalmi kötelezettségét – aktívan jótékonykodik és egészségügyi projekteket támogat. Többek között részt vesz a szamárköhögés elleni vakcina terjesztésében és a betegségről szóló felvilágosítási kampányban, melynek célja, hogy a felnőttek immunizálásán keresztül akadályozzák meg a gyerekek megfertőzését.
Úgy tűnik, hogy bármi, amibe JLo belefog, arannyá válik a kezében – vagy csak sikerrel lovagolja meg az aktuális trendeket? Ki tudja. Mindesetre bizonyosak lehetünk abban, hogy mind zenei, mind filmes és parfüm területen még sok újdonsággal fog szolgálni a szakmai, üzleti és magánéleti sikereket egyaránt magénak tudó hölgy.
Figyelmébe ajánljuk további blog bejegyzéseinket parfümös témában
«Reformulált parfümök, avagy új design, új illat? (második rész)Kylie Minogue»