Reformulált parfümök, avagy új design, új illat? (második rész)

Új juice, olcsóbb előállítási költségek

 

Szemfüles parfümrajongók könnyen felfedezhetik, ha kedvenc illatuk körül alig észrevehető változás áll be, ha éppen a brand, a márka úgy gyártóval gyártatja le parfümjeit. A parfümökön minden esetben feltüntetik, hogy hol készült, és ez nem a márka székhelyét jelenti, hanem azt a helyet, ahol a parfüm legyártódott, azaz a parfümgyár helyét. Így van olyan parfüm, amelynek alján, dobozán az olvasható, hogy Made in France vagy éppen Made in Italy. Bármilyen illúzióromboló is, de a parfümök nagyüzemben, nagy szériaszámban készülnek, melynek feltételeit csakis parfümgyárak tudják biztosítani.


Marketing szempontból tehát muszáj vonzóvá tenni egy régi parfümöt, így a gyártók megpróbálják frissíteni a hangulatát, és az általa nyújtott életérzést, amelytől vonzóvá válik a mai fogyasztók számára. Mivel a márkák csak és kizárólag profitorientált cégek, érthető az, hogy minél kevesebb ráfordítással minél nagyobb hasznot szeretnének szerezni termékeik eladásával.


Így megragadják azt a lehetőséget, hogy termékül előállítási költsége minél olcsóbb legyen – természetesen az már a márka hozzáállásától és presztízsétől függ, hogy mennyire hagyja a minőség rovására menni ezt a fajta spórolást. Az viszont tény, hogy ha egy alapanyagot olcsóbban lehet beszerezni, vagy éppen egy másik gyár olcsóbb előállítási költségeket kínál, akkor a cég lépni fog. Optimális esetben ebből a fogyasztó nem érez meg semmi, maximum a szemfüles vásárlók fedezhetik fel, hogy a parfüm gyártási helye megváltozott (az a bizonyos Made in…). Tom Ford kultikus Black Orchid parrfümje is ennek esett „áldozatul”, miszerint a kezdetben USA-ban gyártott és onnan beszerzett alapanyagokból készült illat pár év után egy svájci gyárba került. Jó orrú rajongók felfedeztek némi változást az illatban, aki pedig a váltás után ismerte meg a legendás illatot, nem is tud a változásról. De hasonló módon változott a gyártási helye például a klasszikus vonalat erősítő Nina Ricci Premier Jour parfümnek, amelyet hol Franciaországban, hogy Spanyolországban gyártottak.

 

 

 


Régi, vintage illatok feltámasztása

 

Ritkán, de szemtanúi vagyunk annak, amikor régi kiadású, a piacról már régóta eltűnt parfüm újra felbukkan, akár változatlan külsővel, akár új arculattal. Szinte minden esetben biztosak lehetünk abban, hogy újrakeverték a juice-t (a parfümfolyadékot), és ha kis mértékben is, de más illata lesz, mint a régi darabnak.

 

 

Itt nyilvánvaló okként lehet felsorolni azt, hogy a több évtizeddel ezelőtt elérhető alapanyagok már napjainkban más minőségűek, hogy már nem használhatóak fel bizonyos összetevők korlátlanul (lásd feljebb IFRA szabályozást) vagy hogy nem lehet a pontos receptúrát újrarekonstruálni. Általában a gyártók engednek a közkívánatnak, és felélesztenek régi parfümöket, vagy újra gyártás alá veszik, de ilyenkor a csalódás is számottevő lehet, hiszen módosul a parfüm illata.
Nyilván ebben az esetben sem kell feltétlenül hamisítványt kiáltani, de bizonytalanok ha biztosra szeretnének menni, hogy a parfümön található BATCH kód alapján az interneten le tudják ellenőrizni, hogy régi kiadás van-e a birtokunkban, vagy reformulált. Hasonlóképpen jelent meg újra a piacon a sokak által kedvelt Bvlgari Omnia parfüm is, valamint a bűbájos Kenzo Le Monde Est Beau.

 

 



A teljesség igénye nélkül íme pár parfüm, amely átesett valamilyen ráncfelvarráson:

Kenzo Jungle Elephant,
Kenzo Le Monde Est Beau

Dior Dune

Guerlain Samsara

Dior Addict

Nina Ricci Premier Jour

Lanvin Arpege

Laura Biagiotti Roma

Lacoste Pour Femme

Miss Dior (Cherie)

Hermes Caleche

Calvin Klein Obsession

Lolita Lempicka Lolita Lempicka

YSL Rive Gauce

Guerlain Habit Rouge

Dior Hypnotic Poison

Givenchy Hot Couture

Dior Homme

Estée Lauder Youth Dew 

és sorolhatnánk!

 

 

loader
Facebook Instagram