A szépségipar legmegosztóbb kampányai
A kreativitás határtalan. A reklámkampányok folyamatosan zúdulnak ránk, ez a szépségiparhoz kapcsolódó reklámkampányok esetében különösen igaz. Sok esetben művészileg is tökéletes alkotások születnek, melyek hatnak ránk, gondolkodásra késztetnek. Nem véletlenül történik ez, hiszen mindannyian, leginkább mi hölgyek szeretjük a szépet, az esztétikusat és szeretnénk saját személyiségünket megtalálni a ránk zúduló impulzusok tengerében. A reklámkampányok alkotói gyakran feszegetik a határokat, azzal a céllal, hogy hatást érjenek el. Ezek a határok az évtizedek során egyre jobban kitolódtak és a tapasztalat azt mutatja, hogy a vásárlók sok esetben az első furcsa érzések után lényegesen nyitottabbá, elfogadóbbá váltak ezen alkotások irányában.
A Dove - Real Beauty kampánya felülírta a hagyományos szépségideáloknak való megfelelés kényszerét
A Dove - Real Beauty kampánya, egy pozitív példa erre. A finoman is szólva megosztó, de kétségkívül igen sikeres kampány egy igen fontos üzenetet közvetített, miszerint, fogadják el a hölgyek saját magukat, adott estben a külsejük tökéletlenségeit. A formabontónak számító kampányban az alkotók igyekeztek felülírni a hagyományos szépségideáloknak való megfelelés kényszerét. Ez leginkább a bőrszínre és a bőr esztétikájára, a testalkatra és az életkorra irányult és átlagos külsejű, adott esetben az átlagtól igen eltérő külsővel bíró hölgyek szerepeltek a kampányfilmben. A testpozitivitás szellemében készült alkotást, bár sokan üdvözölték, legalább annyi emberben furcsa érzést keltett a valóság ilyen szintű bemutatása és zavarba jöttek a megszokott, a modellek által idealizált valóságkép helyett bemutatott, valós női képtől. Egy bizonyos, ez a kampány igazán nagy hatású volt és rengeteg hölgyhöz eljutott az üzenet, miszerint a szépség, a szépségápolás a jó közérzet, nem csupán a klasszikus értelemben szépnek mondott nőnek jár. Elérhető azoknak az átlagos külsejű hölgyeknek is, akik magukra ismertek a filmkockákon és a kampány hatására hosszú időre elköteleződtek a márka mellett.
A Dior "J'adore" reklámfilmjében a török fürdőben forgatott jelenet megosztotta a világot
Bár már egy ideje a barbadosi származású, tehetséges énekesnő Rihanna az illat arca, sokak számára a kultikus illat egybeforr a kivételesen gyönyörű Oscar-díjas színésznő Charlize Theron személyével. A Jean-Baptiste Mondino által rendezett, 2011-ben, igazán impozáns környezetben a Versailles-i kastély-ban forgatott reklámfilmben a gyönyörű színésznő a magabiztos női szépség és elegancia legmagasabb szintjét hozta közénk, igazán magával ragadó vizuális élményt nyújtva. Voltak azonban, akik ezt nem így látták. Az ő véleményük szerint a török fürdőben, más néven a „hammamban” forgatott képsorok lealacsonyítják a nőket és nem önálló individuumként jelenítik meg a főszereplőt és a többi a filmben szereplő gyönyörű hölgyet, akik az ő olvasatukban szintén csupán szexuális lényként jelennek meg.
Nehéz igazságot tenni, egy bizonyos, a „vita” kapcsán a reklámfilm kiemelt figyelmet kapott, az éteri J'adore megjelenése óta a legkeresettebb illatkompozíciók között van, sikere töretlen.
Brad Pitt megosztó szerepeltetése a Chanel No.5 reklámkampányában
Az alkotók azon elképzelése, miszerint napjaink egyik legvonzóbb férfiújának aposztrofált sztárszínész, Brad Pitt népszerűsítse a női illatot fennállása óta először férfiként, nem feltétlen nyerte el maradéktalanul a vásárlók tetszését. A meghökkentő eleme a kampánynak nyilvánvalóan ez volt. A hatás nem maradt el. Sokakra nagy hatással volt a tehetséges művész személyes vonzereje, karizmája és kellemes orgánuma, valamint értékelték az alkotók által kitalált fricskát. Voltak azonban, akik ezt másképpen látták és több ponton bírálták a sztárszínész szerepeltetését. Nem értették, hogy az olyan finom nőiesség mellé, amit korábban például Nicole Kidman vagy Audrey Tautou képviselt a márka oldalán, áthágva a sokévtizednyi hagyományokat, a vegytiszta és kétségkívül vonzó férfiasság hogyan összeegyeztethető. A másik problémát abban látták, hogy a monológ, amit Brad Pitt előadott túlzottan elvont volt, nehezen értelmezhető és ezáltal zűrzavart keltett a nézőkben. Összességében sokkal inkább a neves divatház koncepcióját, a választott irányvonalat és nem Brad Pitt személyét érte a legtöbb kritika. Mindezzel együtt ez az incidens sem a nagymúltú, exkluzív divatház, sem a kiváló színész, Brad Pitt szakmai sikereit nem csorbította.
A börtönből egyenesen a kifutóra - Jeremy Meeks
Jeremy Meeks neve ismerős lehet azok körében, akik figyelemmel kísérik a szépségipart és a divatvilág híreit. Ritkán hallani olyan furcsa, filmszerű történetet, amely a Gisada Ambassador Men arcával történt meg. Az azóta a divatvilágában hatalmas sikereket elérő népszerű férfimodell 2014-ben még csak a piti bűnözők életét élte, jövedelme leginkább autólopásból származott, de tiltott fegyverviselésért is elítélték korábban. Egy kihágást követően a stocktoni rendőrség közzétette a jóképű elítélt képét egy népszerű közösségi oldalon és ezt követően elindult a lavina. A hölgyek, akik látták a képeket, felfigyeltek a kissé durva vonásokkal bíró, bár bizonyos értelemben tagadhatatlanul vonzó férfira és sorra osztották meg a róla készült képeket. A divatszakma is felfigyelt a szokatlan jelenségre és amikor Meeks 27 hónapos börtönbüntetését letöltötte, már több ajánlattal, tárt karokkal várta az igen jól jövedelmező divatszakma.
A fenti példák jól mutatják, milyen nagy hatással van a szépségipar a közvéleményre. A reklámkampányok jól megtervezettek, az emberi pszichológia működésére építenek, kizökkentenek minket az olykor szürke hétköznapokból. Mindenképpen hatással vannak ránk, olykor társadalmi kérdéseket is feszegetnek és az is előfordulhat, hogy olykor tabu témákat is érintve, gondolkodásra késztetnek minket.
Figyelmébe ajánljuk további blog bejegyzéseinket parfümös témában
«Versace Eros Energy – robbanékony frissesség egy parfümbe zárva
