Így változatott meg minket a közösségi média…
A közösségi média térhódítása teljesen átalakította az emberi viselkedést ahhoz képest, ahogyan azt az internet előtt ismertük. A kommunikációnktól kezdve az információfogyasztásunk módjáig a közösségi média alapvetően befolyásolta az életünket. Ebben a posztban azt járjuk körül, hogy a közösségi média hogyan gyorsította fel életmódunkat, növeli meg a stressz szintünket és tesz minket türelmetlenebbé, miközben a szociális buborékok létrehozásával megváltoztatta társadalmi életünket.
Az egyik legjelentősebb hatás, amit a közösségi média okozott, nem más, mint az életmódunk felgyorsítása. A közösségi médiának köszönhetően ma már bárkivel, bárhol, bármikor kapcsolatba léphetünk. Ez azt jelenti, hogy az alkalmazások folyamatosan értesítésekkel, üzenetekkel és frissítésekkel bombáznak minket, ami miatt úgy érezhetjük, hogy mindig "be vagyunk kapcsolva". Ez az állandó összeköttetés egy felgyorsult életmódhoz vezetett, ahol mind magunktól, mind másoktól elvárjuk, hogy gyorsan reagáljunk, és lépést tartsunk a legújabb trendekkel és hírekkel.
Ráadásul a közösségi média miatt az idővel is versenyt futunk. A közösségi média az azonnali kielégülés kultúráját hozta létre, ahol mindent most és késedelem nélkül akarunk. Ez egyre türelmetlenebbé tesz minket, és képtelenek vagyunk elviselni a késedelmeket vagy a visszaesést. Ez a felgyorsult életmód kiválóan táplálja a neurotikusságunkat is. A közösségi média segítségével állandóan másokhoz hasonlítjuk magunkat, ami szorongást és önbizalomhiányt okozhat. A különböző celebek és hírességek folyamatosan bombáznak minket a tökéletes életről, a tökéletes testről és a tökéletes kapcsolatokról készült képekkel, ami miatt úgy érezhetjük, hogy mi valamilyen ki nem mondott társadalmi elvárásnak nem felelünk meg. Ez az állandó összehasonlítás az elégtelenség érzéséhez és a tökéletességre való véget nem érő törekvéshez vezethet, ami miatt hajlamosak lehetünk figyelmen kívül hagyni azt, hol is lapul az igazi boldogság.
A gyorsabb életmód ellenére a közösségi média sokkal nagyobb mennyiségű információhoz is hozzáférést biztosított számunkra. Egy gombnyomással hírekhez, kutatásokhoz és adatokhoz juthatunk hozzá a világ minden tájáról. Ezáltal tájékozottabbá és szélesebb látókörűvé váltunk, de egyben sebezhetővé is tett minket a félretájékoztatással és az álhírekkel szemben. Ennyi elérhető információ mellett nehéz lehet megkülönböztetni, hogy mi igaz és mi nem.Ezek a számunkra érdekes hírforrások még inkább befolyásolják az életünket: észre sem vesszük, de úgynevezett információs vagy társas burokban élünk azáltal, hogy a számunkra érdektelen vagy antipatikus híreket, személyeket kizárjuk az életünkből az online térben.
A közösségi média algoritmusai a korábbi viselkedésünk és érdeklődési körünk alapján mutatnak nekünk tartalmakat, ami azt jelenti, hogy gyakran csak olyan gondolatokkal és véleményekkel találkozunk, amelyekkel már egyetértünk. Ez olyan visszhangkamrát hozhat létre, ahol csak olyan nézetekkel találkozunk, amelyek megerősítik a saját meggyőződésünket. Ez ahhoz vezethet, hogy a társadalmi köreinkben nem lesz sokszínűség, és képtelenek leszünk figyelembe venni a különböző nézőpontokat. Ezáltal csökken a kritikus gondolkodásra való hajlam. Összességében elmondható, hogy bár a közösségi médiának sokat köszönhetünk, van közte bőven olyan hatás is, amit szívünk szerint inkább nem kérnénk. Kikerülni azonban nem tudjuk az online platformokat, hiszen beleivódtak a kultúrába, így csak azt tehetjük, hogy tudatosan és felelősségteljesen használjuk ezeket a felületeket.
Figyelmébe ajánljuk további blog bejegyzéseinket parfümös témában
«Miért rossz a kedvem, ha sötét van vagy esik az eső?Parfümök a filmekben»