Parfümök a filmekben

 

Parfümök a filmekben


Van pár közös pont a filmek és parfümök között: mindkettő célja, hogy olyan élményt teremtsen, amely az érzékeinkre és az érzelmeinkre hat, és mindkettőnek megvan az a képessége, hogy egy másik időbe és egy másik helyre repítsen minket. Nem csoda tehát, hogy a történelem legikonikusabb filmjei közül néhányat a parfümgyártó cégek szponzoráltak, és termékeik szerepeltek a filmvásznon. Ennek a trendnek az egyik legkorábbi példája az 1954-es "Sabrina" című film volt, amelyet Billy Wilder rendezett Audrey Hepburn, Humphrey Bogart és William Holden főszereplésével. A film egy fiatal nő történetét meséli el, aki beleszeret apja munkaadójának fiába, de két világ között találja magát, amikor Párizsba megy divatot tanulni. A filmet az ikonikus parfümmárka, a Givenchy szponzorálta, és több kulcsjelenetben a márka ruhái és parfümje szerepelt.

 

 

A Givenchy már a film bemutatása előtt több éve dolgozott együtt Audrey Hepburnnel, és már akkor az elegancia és a kifinomultság szimbólumává vált. A "Sabrina" azonban segített megszilárdítani a márka hírnevét, mint a divat és az illatok nagyhatalma, és ezáltal támogatta Audrey Hepburn divatikonná válását. Az ezt követő években más parfümgyártó cégek is felfigyeltek a filmek marketingeszközként való felhasználására, és elkezdték szponzorálni a filmeket, valamint bemutatni termékeiket a nagyvásznon. Ennek a trendnek az egyik legjelentősebb példája a 2006-os "Marie Antoinette" című film volt, amelyet Sofia Coppola rendezett, és amelyben Kirsten Dunst játszotta a főszerepet.

 

A film egy pazar korabeli dráma volt, amely a fiatal francia királynő történetét mesélte el, és lenyűgöző jelmezekkel, pazar díszletekkel, valamint a francia Air elektronikus duó buja zenéjével készült. De a film a Juicy Couture illatmárkával való együttműködéséről is nevezetes volt, amely a film által ihletett egyedi illatot készített. A "Marie Antoinette by Juicy Couture" elnevezésű parfümöt limitált példányszámú üvegekben árulták, és a film jelmezei és díszletei által inspirált csomagolással látták el. A Juicy Couture ezzel ügyesen kihasználta a film rajongótáborát, és tartós kapcsolatot teremtett vásárlóival.

 

 

Egy másik példa egy parfümgyártó cég által szponzorált filmre a 2006-os "Az ördög Pradát visel" című film adaptációja volt, amelyet David Frankel rendezett, és amelyben Meryl Streep, Anne Hathaway és Emily Blunt játszott. A film Lauren Weisberger bestsellere alapján készült, és egy fiatal nő történetét meséli el, aki egy divatmagazin főszerkesztőjének asszisztenseként kap munkát. 

A film kasszasiker volt, és segített Anne Hathawayt vezető színésznőként megalapozni. A film azonban a Frédéric Malle illatmárkával való együttműködés miatt is figyelemre méltó volt, amely a filmhez készített egy egyedi illatot. A "Portrait of a Lady" nevű parfümöt Meryl Streep karaktere több kulcsjelenetben is viselte, és mind a film, mind az illat rajongói körében népszerűvé vált. Frédéric Malle-tól okos húzás volt, hogy márkáját a divatvilág csillogásával és kifinomultságával társítsa, és emlékezetes kapcsolatot teremtsen vásárlóival. 

 

 

Összefoglalva, a parfümgyártó cégek és a filmek közötti partnerség okos és hatékony módja annak, hogy a márkák szélesebb közönséget érjenek el, és tartós kapcsolatot teremtsenek vásárlóikkal. Azzal, hogy termékeiket a nagyvásznon mutatják be, a célközönségük érzelmeire és érzékeire hatnak, és megteremtik a luxus és az exkluzivitás érzését, ami segíthet megkülönböztetni őket a versenytársaiktól. Tehát amikor legközelebb megnézed a kedvenc filmedet, tartsd szemmel a hátteret: sosem tudhatod, milyen parfümök bukkanhatnak fel a háttérben, amelyek aztán segítenek igazán emlékezetes élménnyé tenni a filmet és az adott illatokat.

 

loader
Facebook Instagram